Sayfalar

3 Aralık 2010 Cuma

Tam Bir Maskaralık...



Sadece son 10 senede değişen sınav sistemlerini anlatayım size. Önce LGS vardı. Liselere Giriş Sınavı. O kaldırıldı Hüseyin Çelik Milli Eğitim Bakanı iken. OKS getirildi yerine. Ortaöğretime Geçiş Sınavı adı altında yapılan bu sınavın da ömrü uzun olmadı. O da kaldırıldı. SBS yani Seviye Belirleme Sınavı konuldu, hem de sadece 8.sınıflara değil, 7. ve 6. sınıflara da. Sonra bakanlık bunu da kaldırdı. Sadece 8. sınıflar girecek dedi. Olmadı bir de geçen yıl 6. sınıfta giren 7.sınıflar da girecek dedi.

Sizin de kafanız karıştı biliyorum ama daha bitmedi. Bunun üzerine bu yılki 7.sınıflar da hazırlanmaya başladı. Ama Danıştay bu sınavı iptal etti. Bu defa çocuklar çalışmayı bıraktı. Bakanlık itiraz etti. Ve mahkeme aylar sonra kararını açıkladı. Bakanlığı haklı buldu ve sınavın yapılmasına karar verdi. Şimdi Aralık ayındayız ve bu çocuklar Haziranda sınava girecek. Herkes dersanelere ve özel derslere koşacak. Parası olmayanlar zaten başının çaresine bakacak. Ve sonuçta psikolojisi yıpranmış bir yaş grubu daha oluşacak.

Şaka gibi değil mi? Ama burası Türkiye. Burada her gelen iktidar yoksulluğa el atacağına, eğitim sistemine el atar muhakkak. Ve bu ülkede babasıyla aynı eğitim sisteminde mezun olmuş bir çocuk bulamazsınız. O zaman Fatih Altaylı sorsun meşhur sorusunu; "Ne zaman adam oluruz?" diye, ben de cevap vereyim; "hiçbir zaman" diye...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder